• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69237
+
-

کارنامه موفق البرز  در هوشمندسازی مدارس

البرز در سال‌های اخیر توانسته است در هوشمندسازی مدارس شاهد استان با بهره‌گیری از کمک‌های خیران کارنامه موفقی داشته باشد.
براساس سند تحول بنیادین، یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، بهبود شیوه‌های آموزشی و افزایش کیفیت آموزش به نسل کودکان، نوجوانان و جوانان کشور است.
 هوشمندسازی مدارس ترکیبی از آیتم‌های مختلف چون ایجاد بسترهای تکنولوژی، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت‌های نرم‌افزاری به دانش‌آموزان است که مجموعه این آیتم‌ها می‌تواند تحولی در روش‌های سنتی آموزش ایجاد  کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هوشمند‌سازی یکی از اولویت‌های تجهیزاتی مدارس است که نقش بسزایی در تسهیل مراحل یادگیری و کیفیت‌بخشی به سیستم آموزشی دارد.

«سالار قاسمی» با اشاره به این‌که از‌سوی وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مختلفی براساس سند تحول بنیادین برای کیفیت‌بخشی فرایند آموزشی و تربیتی در مدارس تدوین شده است، عنوان کرد: مدارس شاهد در اجرای این برنامه‌ها و طرح‌ها پیشرو هستند.
وی بیان کرد: هوشمندسازی مدارس و شیوه‌های آموزشی یکی از این طرح‌هاست که در این حوزه البرز کارنامه موفقی دارد، چون همه کلاس‌های مدارس شاهد آن مجهز به سیستم هوشمند‌سازی شده‌اند.
قاسمی افزود: تمام مدارس شاهد البرز با استفاده از اعتبار سرانه دانش‌آموزی و کمک‌های خیران هوشمند‌سازی شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: آموزش و پرورش نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین برای هوشمند‌سازی مدارس دارد تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید